Wednesday, 14 December 2011

DEBAT HUDUD PAS YANG PANJANG 22

  • Wan Asri adam kamal..kamu dilahirkan sebagai islam..tetapi ada atau tidak saksi pengucapan 2 kalimah syahadah kamu untuk menyatakan kamu ni benar2 orang yang bragama islam yang beriman...pemikiran kamu terlalu terbuka sampaikan tinggi jatuh ke tanah..semoga inilah contoh yang tidak akan menjadi ikutan orang2 yang beriman..buah fikiran kamu amat2 kondusif umno...
    11 jam yang lalu · 
  • Mohd Terpuji dan yg paling pelik potong tangan itu zalim...nauzubillah...Dia lah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran. Dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbulah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) - adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah. Dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu ugama, berkata:" Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami" Dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran.(al-imran ayat 7)
    11 jam yang lalu ·  ·  1
  • Wan Asri salah satu SIFAT DAJJAL di AKHIR ZAMAN adalah UMNO
    11 jam yang lalu ·  ·  3
  • Wan Asri kufur dah ni...entah2 murtad sebab lawan/nafi ayat yang kata bab potong tangan..umno murtad sebab nafi/menolak sebahagian(walaupun 1 ayat) ayat2 allah.. INILAH UMNO..PAKAI HUKUM DENGAN AKAL SENDIRI...
    11 jam yang lalu · 
  • Ujan SemPoi masitah hehehe
    11 jam yang lalu · 
  • Ibnu Ismail Al-haj Saudara @ADAM KAMAL..apa hak kamu nak mengatakan hudud itu tidak sesuai..ingat balik ape yg kamu pernah kata,"ulama itu org biasa,dan kata2 mereka ini tidak bertepatan dgn kehendak allah"..klau mcm tu,ulama yg sememangnya PEWARIS NABI kami katakan tak betul,ADAKAH KATA2 KAMU boleh diikut..hudud ni HAK allah..dia lagi tahu tentang hambanya dari kita yakni makhluknya..dan "INGAT" ADAM KAMAL.,ini adalah perintah allah..dan menjadi KEWAJIPAN ULUL AMRI untuk melaksanakannya..tapi apa yg kamu katakan bahawa keadaan tak kondusif,memanglah tak kondusif sbb yg memerintah bkn dikalangan org yg faham tentang agama..masyaallah..tak sangka ada org yg boleh pertikai hukum allah..
    8 jam yang lalu melalui mudah alih ·  ·  7
  • Cahaya Pengetahuan ape yg allah tetapkan hukum dalam alquran sudah terang lagi bersuluh,,ape hak manusia biasa lgi hina ini utk pertikaikan hukumnye,,
    8 jam yang lalu ·  ·  2
  • Mus Taqim Ade pulak ijtihad baru yang tidak menghalalkan hukum allah ......ALLAH y mencipta hukum itu sudah tentulah ia sesuai dengan semua manusia...
    7 jam yang lalu ·  ·  2
  • Mus Taqim jika anda mengatekan hukum allah tidak sesuai... ande mengatekan jugak allah tidak pandai memberi hukum....ape ni adam kamal...ALLAH maha bijaksana... segala perkare y disuruh wajiblah dilaksanakan...
    7 jam yang lalu ·  ·  1
  • Abdul Rahim Abdullah makan banyak kita melayannya,makin banyaklah fatwa songsang yang akan keluar,,
    7 jam yang lalu ·  ·  1
  • Abdul Rahim Abdullah ‎*makin
    7 jam yang lalu · 
  • Abdul Rahman ada org diberi mata utk melihat,
    diberi telinga utk dgr,,
    diberi akal utk berfikir,,,
    tapi tak tahu guna DGN BETUL,,,
    saudara-saudari semua,,

    jgn lah dilayan org yg tak tahu mengguna nikmat yg diberi oleh ALLAH,
    cukuplah kita menjelaskan prkara yg sma pda pda org yg sama,
    sesungguhnya hidayah itu milik ALLAH~~

    CORRCT ME IF I'M WRONG, TQ
    5 jam yang lalu ·  ·  2
  • Nur Uwais Al Qarni yes...sokong Abdul Rahman..pkara sama,org sama,..

No comments:

Post a Comment