Wednesday, 14 December 2011

DEBAT HUDUD PAS YANG PANJANG 21

  • Adam Kamal sesungguhnya hudud belum sesuai dilaksanakan di negara ini kerana 'keadaan tidak kondusif' dan tidak wajar mana-mana pihak menyalahkan pihak lain kerana tidak melaksanakan hukum itu..jika ia dilaksanakan juga, ia akan menimbulkan ketidakadilan kepada semua pihak dalam masyarakat majmuk di negara ini..suasana belum lagi kondusif..ini yang kurangnya.. :)
    12 jam yang lalu ·  ·  1
  • Ahmad Sanusi ✔ Kalau ada perempuan hantar Chat , lelaki akan buka profile perempuan tu dulu nak tengok gambar cun atau tidak.kalau cun baru nak reply.

    ✔ Kalau ada laki hantar Chat , perempuan akan buka profile laki tu dulu nak tengok gambar hensem atau tidak.kalau hensem baru nak reply .

    Fakta atau Auta ?? cer komen dengan JUJUR.
    12 jam yang lalu ·  ·  1
  • Shinichi Kudo jgn persendakan hukum Allah...
    12 jam yang lalu ·  ·  5
  • MJeeng Husnie kaito kid
    12 jam yang lalu · 
  • Ahmad Sanusi ‎"kite org awam tugas nye memberi sokongan...bantuan...beri tenage supaye tertegak nye islam...sebab tu nk knl org MUNAFIK...dgn 2 je...sama ada dye tok guru....sama ada dye ulama...sama ada dye org awam...org Islam dye akan bersungguh-sungguh berusaha supaye Islam itu tertegak...ckp dye...crite dye....perkejaan dye...semue nye nak ke Islam...org MUNAFIK macam mne...dye akan bersungguh-sungguh supaye Islam org tak buat...kalau dye ulama...dye akan keluar kan bukti supaye hudud tidak dilaksanakan...tu ulamak MUNAFIK yg duduk dlm api NERAKA Allah...jadi kite pasti kan...golongan mne kite...ingat...walaupun kite jahil...walaupun kite jahat....tapi ni dlm bab AKIDAH...aku mesti bersama dgn Islam...walaupun dgn doa...dgn darah dan air mata...sedikit pun x pe...aku kene libat diri...jgn aku libat dlm bab memberi halangan daripada tertegak nye hukum Allah...krne dlm Al-Quran kate...(bile kamu ajak mereke kpd islam...bile kamu ajak mereke kpd hudud...bile kamu ajak mereka ini kpd peraturan agama)...make kamu akan dapat lihat org MUNAFIK...mereka akan menyatakan berbagai-bagai halangan dan sekatan...supaye tidak terlaksana Islam...jadi daripada ayat ini...ramai nye di kalangan kite yg telah menjadi MUNAFIK...krne mereka memberi macam2 alasan dan halangan spye tidak tertegak nye atau balik nye manusia kpd hukum Al-Quran dan Hadis"
    12 jam yang lalu ·  ·  4
  • Shinichi Kudo jgn sesekali persendakan hukum Allah jika kamu menolak hukum Allah kamu juga menolak Islam...
    11 jam yang lalu ·  ·  1
  • Wan Asri as-salam..sama ke tak sama sejarah hidup dari kecil adam kamal dengan ulamak2 yang kita pakai guna kitab2 mereka..kamu ni penulis macam ulamak ke..dengan selangkah je al-imam as-syafie' sampai ke makkah..adakah kamu pun begitu juga...????????
    11 jam yang lalu · 
  • Wan Asri nabi pun mengaku manusia biasa..kamu ni saudara nabi ke...
    11 jam yang lalu · 
  • Wan Asri pendapat adam kamal sedikit pun tidak bertepatan dengan as-sunnah waljamaah..kamu ni as-sunnah umno...didalam al-quran ada menyatakan bahawasanya orang yang tidak menerima walau pun 1 ayat Allah adalah kufur..ana membaca komen anda disini dan mendapati anda seperti KUFUR dengan ayat2 Allah..!!!!!!!!!!!!
    11 jam yang lalu ·  ·  2
  • Mohd Terpuji abaikan je la si adam kamal tu...ayat yg muhkamat pon dia pertikaikan...ada ka patut...sedangkan ayat itu adalah jelas dan ada hadis yg menyokong...ada ka patut perlu ijtihad baru...berdiskusi dengan dia adalah membuang masa. kalau ikut pendapat dia...hudud sampai bile2 pon xkan tertegak...sungguh membuang masa.
    11 jam yang lalu ·  ·  1
  • Wan Asri adam kamal..kamu dilahirkan sebagai islam..tetapi ada atau tidak saksi pengucapan 2 kalimah syahadah kamu untuk menyatakan kamu ni benar2 orang yang bragama islam yang beriman...pemikiran kamu terlalu terbuka sampaikan tinggi jatuh ke tanah..semoga inilah contoh yang tidak akan menjadi ikutan orang2 yang beriman..buah fikiran kamu amat2 kondusif umno...

No comments:

Post a Comment