Wednesday, 14 December 2011

DEBAT HUDUD PAS YANG PANJANG 13

  • Abdul Rahman Wahab ‎"eh..saya mempertikaikan pelaksanaannya, bukan mempertikaikan hudud Allah..Allah menyuruh kita berlaku adil dan menghukum dengan saksama..ader ke orang mencuri dikenakan hukuman potong tangan..dia mencuri harta kita, kita ambil balik la harta kita tu..bukan kita pergi potong tangan dia betul-betul..kalau nak juga adakan hukuman potong tangan, sedangkan tangan adalah ciptaan Allah Taala, sesiapa mencuri mesti kena potong tangan (tidak mengira sama ada si pencuri itu beragama Islam atau bukan Islam)..ini dikatakan adil dan saksama..:)"

    ---> si pencuri tu curi rm 5000...nak pi amik harta dia....dia cuma ada 5 sen je dalam poket...kat rumah cuma ada kerusi kayu...tupun buat sendiri...dah la buat sendiri...kayu yang guna buat kerusi tu pun hasil mencuri...guane kira tu?berbaloi ke dapat kerusi kayu tapi hilang lima ribu?

    kalau ikut cara tuan ni...apa kata tuan suruh najib bubarkan segala hukum lord reid yang ada kat malaysia ni...tak perlu ada hukuman...

    orang rogol adik kita..kita rogol balik adik dia...(adik kita dah la lawa..dapat adik yang rogol tu hitam berkilat...memang tak puas hati punya...bukan nak hina tapi contoh)

    orang curi barang kita harga rm 10000...kita curi balik barang dia.....(alahai..ada rm 200 je)

    kita pakat2 maafkan je kesalahan orang yang mencuri...kita pakat2 maafkan je orang yang merogol adik,akak,ibu atau saudara pompuan kita...kita pakat2 maafkan orang yang bom sampai hancur ayah kita,yang bakar sampai jadi debu abang kita,yang kerat 18 jasad adik lelaki kita....

    tak perlu ada hukuman kat dunia ni...
    ALLAHURABBI...kalau ni yang jadi...tak ada la amar ma'ruf nahi munkar...
    18 jam yang lalu ·  ·  2
  • Mohd Terpuji bia btol apa yg aku lihat pada hari ni...agak2nye sape la encik adam kita ni...aku ingatkan pandai...kata adam kamal"contoh lain: jika saudara membunuh ibu saya, saya boleh bunuh balik ibu saudara."
    apa punye statement la ni...blaja ke x bab hudud ni???sembang+berhujah pung pang pung pang 2 3 hari xbenti 10 vs 1...nampak cm relek je...tp ya Allah...aku ni dah kire jahil dan bodoh...bile aku tgk ang buat statement mcm tu...ang lagi bodo rupenye...adoiyai lawak nye malam ni..hahahahaha
    17 jam yang lalu ·  ·  1
  • Mohd Terpuji org mencuri, merogol dan jenayah lain encik adam kamal maafkan je...peringkat iman tahap tinggi tu...aku harap aku cakap ang bodo ang maafkan aku tau...aku tau ang baik...baguih2...ingat bro iman ang ngn iman org lain xsama...dalam islam ada byk cara dalam menyelesaikan masalah berdasarkan iman masing2...jgn paksa org ikut iman tinngi mcm ang tu...ang ni dah naik tinggi sangat dah ni...baik ang turun cepat...hahahahahaha
    17 jam yang lalu ·  ·  1
  • Mohd Terpuji iman setinggi nabi pon baginda nak potong tangan fatimah kalau fatimah mencuri...ini pulak ang...iman tinggi tahap mana aku pon xtau la.
    17 jam yang lalu ·  ·  1
  • Kambing Senyum sile lah like.. InsyaAllah dapat manfaatnye nanti.. :)
    https://www.facebook.com/pages/Muslimah-Sejati/202208703165736
    Segala ilmu yang terdapat di dalam blog ana ni, semua nya datang dari ALLAH SWT....Lihat seterusnya..
    Halaman: ‎275 menyukai ini
    17 jam yang lalu ·  ·  3
  • Ukhwah Muslimah napa susah sangat nk terima bahawa hukum ALLAH S.W.T adil...dan ALLAH S.W.T MAHA ADIL DAN BIJAKSANA.
    17 jam yang lalu ·  ·  1
  • G-ja Wira sapa yg muslimah maksud kn tu payah nak terima hukum allah...?
    16 jam yang lalu · 
  • Noor Baizurah Ismail betul3~
    16 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah macam2 komen ada kt pos ni...
    1.Terima hudud dijalankan,tapi mempertikaikan keadilan hukum ALLAH S.W.T dgn alasan tak adil klu buat d malaysia
    2.Sibuk nak menangkan PAS/UMNO
    3.Nak nyatakan bahawa hudud hukum yg adil dan wajib d lakukan kt malaysia 4.bukan memilih mana2 parti,tapi tegas nak hukum hudud dijalankan kerana yakin ALLAH MAHA ADIL DAN MAHA BIJAKSANA
    5.yg hanya membaca dan kadang2 komen
    6.yang tak tau apa2,tak follow pos dri awal tp tiba2 datang mengkritik
    7.yang baru jer follow tiba2 dtg nk tegur2..tk tau apa2 kes.bila teguran tk d terima mula mempertikaikan.....
    lihatlah golongan no. mana anda...hehe
    16 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah kepada sesiapa yg baru masuk komen dlm barisan komen 1000 keatas..sila baca balik komen2 pada mula2 1-999smpai habis utk mengetahui lebih lanjut tntg pos ini,so tiadalah nmanya komen yg tanpa d undang...hehe,sebarang kesilapan sangat dikesali/sesali...
    16 jam yang lalu ·  ·  1
  • Khaulah Al Azwar huyoooo..tak abis lagiii......
    16 jam yang lalu · 
  • Kucing Degil ‎... nak kasi 4000 ...
    15 jam yang lalu · 
  • Mohd Mahir hebat2~
    15 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah ‎1 komen anda akan menambah angka pada pos ni...hehe
    15 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah ‎.
    15 jam yang lalu ·  ·  1
  • Ukhwah Muslimah ‎.
    15 jam yang lalu · 
  • Kucing Degil ‎... titik mana boleh kira... huhuhu
    15 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah ‎.
    15 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah ‎.
    15 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah di kira..klu org pandai mengira.hehe
    15 jam yang lalu · 
  • Ukhwah Muslimah ‎.
    15 jam yang lalu · 
  • Khaulah Al Azwar hm,mmmmmmmmmmmmmmmm
    15 jam yang lalu · 
  • Wan Martillo Semua dah bosan tak boleh post apa-apa, maka dengan itu post je lah kat ini.. ^^
    15 jam yang lalu · 
  • Khaulah Al Azwar kelaparan~
    15 jam yang lalu · 
  • شهداء الثاوفوننيس heheh..ingatker dah x jumper titik utk brhnti..
    15 jam yang lalu · 

No comments:

Post a Comment