Wednesday, 14 December 2011

DEBAT HUDUD PAS YANG PANJANG 10

  • Adam Kamal saya rasa cukup hairan, saudari Ukhwah Muslimahdan ramai lagi di sini bisa menggunakan ayat Al-Quran untuk 'melangsungkan' ideologi (melaksanakan hudud tanpa mengira terlebih dahulu paksi keadilan untuk semua) yang tidak pun bertepatan seperti yang dikehendaki oleh Allah dan Rasul Nya..jangan mengelirukan orang ramai dengan menggunakan ayat Allah, hanya untuk menang dalam mengutarakan hujah atau pendapat..saya sendiri pun merasakan ayat yang saudari letakkan itu ada 'politik'nya..nak comdemn satu-satu pihak sebenarnya..ini salahguna firman Allah Taala.. :)
    Semalam pada pukul 1.05 ptg ·  ·  1
  • Muammar Qaddafi adam kamal...maksud kamu hudud tidak adil untuk semua? SIAPA KAMU UNTUK BERKATA SEDEMIKIAN...SATU SOALAN...ko TIDAK PERCAYA ALLAH ITU MAHA ADIL KE?
    Semalam pada pukul 1.06 ptg · 
  • Muammar Qaddafi ALLAH lebih tahu apa yang kau x tahu
    Semalam pada pukul 1.06 ptg · 
  • Muammar Qaddafi dan org2 yg membaca quran lebih tahu dari apa yg ko tak tahu
    Semalam pada pukul 1.06 ptg · 
  • Muammar Qaddafi sememangnya tindakan mereka yg ambil ayat quran sebagai hujah adalah tepat,sebab quran adalah ayat Allah,siapa kita manusia nak guna hujah kita yg lahir dari setitis mani?
    Semalam pada pukul 1.07 ptg · 
  • Siti Nur Syuhada AdDa apa ni ?? apa ni?? apa ni??kita sesama umat islam mestilah saling hormat mnghormati antara 1 sama lain.....heee:)berdamailah wahai sahabat2 ku:)peace~~~~
    Semalam pada pukul 1.08 ptg · 
  • Muammar Qaddafi ad ustaz boleh komen kenyataan kamal yg menidakkan hudud atas alasan bila kita berjuang utk hukum Allah,dia menuduh kita berjuang utk melaksanakan hudud tanpa mengira terlebih dahulu paksi keadilan untuk semua,bahkan Allah jelas maha adil dalam setiap ketetapannya
    Semalam pada pukul 1.09 ptg · 
  • Muammar Qaddafi tak perlu hormat manusia yg TIDAK HORMAT ALLAH
    Semalam pada pukul 1.09 ptg · 
  • Atika Murni Zulfikar Hehehe ~(Ketawa Sopan)~
    Semalam pada pukul 1.09 ptg ·  ·  1
  • Atika Murni Zulfikar ‎*btol tu kata Muammar.
    Semalam pada pukul 1.09 ptg ·  ·  1
  • Siti Nur Syuhada AdDa ‎2 dyyyyyyyyyyyy aihhhhhhhhhhhh... x bek ooo fitnah dy cam2,,, kita leh tegor dy dngan cara yg berhikmah~~~~
    Semalam pada pukul 1.10 ptg · 
  • Muammar Qaddafi baca dulu komen2 fasik dia sblm menuduh sy fitnah ... BACA ...dan terus datang je.
    Semalam pada pukul 1.11 ptg ·  ·  1
  • Ukhwah Muslimah Adam Kamal sy bukan main keluarkan ayat AL-QURAN tanpa ada tafsirnya..punya main berlambak kt sni..sy cuma ambil ayat2 ni yg memg jelas dh kupas habis... -->SISTEM POLITIK ISLAM,by KHALID ALI MUHAMMAD AL-ANBARIY...bukan minat sy nk kondem2..u all nk berpolitik/palotak up 2 u..yg penting sy nak POLITIK ISLAM berlandaskan AL-QURAN dan SUNNAH yg tertegak...sy bukan PAS,UMNO atau mana2 parti...SAYA ORANG ISLAM...saya tak rela hukum yg PENCIPTA saya di pertikaikan kerana sy sngat yakin bahawa ALLAH MAHA ADIL,MAHA BIJAKSANA DAN MAHA MENGETAHUI..lebih mengetahuia apa yg tersurat/tersirat...SAYA BERIMAN PADA ASMA ALLAH S.W.T...
    Semalam pada pukul 1.12 ptg ·  ·  4
  • Siti Nur Syuhada AdDa huhuhu...ok~~~ saya nk g kelas..sory..moga2 pas blk klas..saudara2 saudari2 berdamai...aminnnn~~~
    Semalam pada pukul 1.13 ptg ·  ·  1
  • Abdul Rahman bertenang lah~~ stakat gaduh dlam ni xde dapat ape pun,, Muammar Qaddafi sy rasa anda dah menang, jgn dilayan sgt komen2 yg TNPA fkiran Pnjg. SALAM ZUHUR SEMUA~~~
    Semalam pada pukul 1.16 ptg ·  ·  1
  • Ukhwah Muslimah ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR..ALLAHUAKHBAR...ALLAH S.W.T MAHA ADIL DAN BIJAKSANA..salam zuhur

No comments:

Post a Comment