Wednesday 14 December 2011

DEBAT HUDUD PAS YANG PANJANG 02

  • Danial Azamuddin Khairud-din Satu lagi aku nak cakap....ustazah aku dulu pernah berpesan....tak ada parti politik yang sempurna, kita memilih kerajaan pilihan kita kerana kebaikan yang kita akan kita dapat jika kita memilih mereka. Setakat ni, UMNO/BN sahaja yang dapat memberikan kebaikan yang aku kehendaki. Bukannya nak agung-agungkan mereka, tapi jika mereka mampu yang terbaik, bukan salah aku nak sokong mereka. Pasal konsert dan sebagainya, itu adalah hak kerajaan negeri untuk menganjurkannya, iaitu dibawah bidang hiburan, dan kerajaan pusat juga ada hak dalam hal ni. Oleh itu,jangan terkejut jika kat kelantan pun ada konsert
    Ahad pada pukul 12.02 pagi · 
  • Asyraf Kaizen sye x ckp parti len smpurna.. nobody is perfect, tp kite x bole biar je klau nmpak ade something wrong.. at least, kne cube baiki
    Ahad pada pukul 12.04 pagi ·  ·  1
  • Asyraf Kaizen oik.. sala letak
    Ahad pada pukul 12.05 pagi · 
  • AiNee Adilah kpd Danial Azamuddin Khairud-din ,awk kna byk lg bljr ilmu agma..,kalu mcmni la ssh awk nk fhm ttg hudud..
    Ahad pada pukul 12.05 pagi ·  ·  4
  • Marshal Exai Aivi please...marshal merayu..kita tamatkan conversation sekarng juga supaya xda ape2 perbalahan lagi.
    Ahad pada pukul 12.05 pagi ·  ·  2
  • Asyraf Kaizen agreed.. jgn komen dah supaya post ni turun bawah
    Ahad pada pukul 12.07 pagi ·  ·  1
  • Danial Azamuddin Khairud-din hehehe, jangan nak merendahkan ilmu saya....bukan nak riak, tapi selama ni pun aku dok juga mentelaah pasal hudud ni. Kalau aku tak faham, macam mana aku boleh tanya pasal prosedur dan pelaksanaanya? Macam mana aku boleh tulis pasal takzir tu kalau aku tak blajar pasal nya. Jangan merendah-rendahkan ilmu orang. Kita kena cermin diri dulu. Even aku tak brani nak persoal tahap keilmuan seseorang. Ingat, aku tulis ni bukan sebab aku nak menunjuk-nunjuk, atau riak
    Ahad pada pukul 12.09 pagi · 
  • AiNee Adilah Alhamdulilah..ap2 ilmu pun dtg dr Allah,dn ilmu ttg prlksanaan hudud pun dr Allah jgk..xder niat pun nk rndh kn sape2,cma plikla ad jgk org xykin ttg kbrkesanan hudud..
    Ahad pada pukul 12.15 pagi ·  ·  4
  • Noor Baizurah Ismail ya Allah! mase maghrib td comments juz around 200++ tp skrg 597! dasat2~ ^u^
    Ahad pada pukul 12.24 pagi ·  ·  2
  • Danial Azamuddin Khairud-din Okey my last post....we are not the disbelievers. we just want to make a discussion on the way hudud is being implemented, the procedure and the way the evidences being brought to the trial. We support hudud 100%, but just wanted to discuss the essence of the law itself. Wallahualam.....
    Ahad pada pukul 12.25 pagi · 
  • Kambing Senyum meh le beng nak bebel sikit.. dah naik muak beng nengok pasal politik mitik ni... haihh... huh... parti ape sekalipun sebenornye same je.. masing2 ade kelebihan n kelemahan masing2.. jadi, jangan lah kite ni mengharapkan something yg sempurna dalam satu2 parti tu... mane ade manusia yg perfect dalam dunia ni sekarangn i kcualilah baginda Rasulullah SAW... cume yg penting cume satu je... kite kene pandai pilih pmimpin yg benmar2 layak.. contohi zaman pemerintahan waktu baginda Rasulullah SAW memerintah.. pastu khulafa' rasyidin, dan lain2 lagi.. pmimpin hidup susah darip[ade rakyat.. yg tu lah yg kite nak.. zaman dulu, iaitu zaman baginda Rasulullah SAW ramai yg takot nk jadi pmimpin sebab ape..? tanggungjawab, kjj=ujuran, dedikasi dan lain2 lg tu diorang amik berat.. diorang xpentingkan dunia semate2 tp mementingkan akhirat.. setiap ape yg kite lakukan dekat dunia ni kene ingat.. ALLAH AKAN SOAL BALIK... tp sekaang ni, pmimpin la ni, diorang je yg hidup senang lenang... rakyat ramai yg susah.. ce tengok perak.. duit zakat entah ke mane jilangnye.. entah kem ane pegi nye... even my ayah sedare ketua bendahari negare pun bilang begitu....
    Ahad pada pukul 12.32 pagi ·  ·  4
  • Muammar Qaddafi mereka cakap : hudud wajib dan kami sokong hudud 100% tapi ia tak sesuai dilaksanakan di malaysia... kah kah kah .. itu je yg mereka nak cakap,tp berbelit2 hujah sbb xnak dikatakan menolak hudud...haha...merapu , lagi ad cakap,kami bukan tak percaya Allah,hukum Allah,tapi ............. (1001 alasan )

No comments:

Post a Comment